Elektrická vozidla vyžadují speciální pneumatiky

Navrhování a vývoj pneumatik, vhodných pro elektrickou mobilitu, se ubírá specifickou cestou, která se liší od vozidel se spalovacím motorem. Společností, která navrhuje pneumatiky speciálně pro elektromobilitu v oblasti zemědělské techniky, je indická BKT. Podívejme se podrobněji na vlastnosti pneumatik určených pro elektrická vozidla.

Hmotnosti a velikosti

Pneumatiky elektrických vozidel nesou těžší hmotnost vozidla, kterým jsou vybaveny, protože baterie mohou zvýšit hmotnost vozidla až o 20-30% více než konvenční vozidlo. To vyžaduje větší odolnost proti namáhání a tím i robustnější konstrukci, počínaje zesílenými pásy a pouzdrem, až po odlišný a specifický design bočnice a patky.

Elektromotory

Několik dalších rozdílů, které odlišují pneumatiku elektrického vozidla od konvenční, zahrnuje schopnost „odolat“ vyššímu hnacímu momentu, zejména na začátku jízdy. Ve skutečnosti elektromotor dává větší tah mechanické převodovce, a tím i kolům, než konvenční vozidlo, což vede k většímu zrychlení. To znamená, že je naprosto nezbytné přehodnotit strukturu patky pneumatiky, aby byla zajištěna lepší přilnavost k ráfku, zejména při akceleraci. Běhoun musí být také optimalizován, a to jak z hlediska konstrukce, tak směsi.

Elektricky poháněná vozidla mají výrazně větší opotřebení pneumatik než vozidla se spalovacím motorem, a proto je pro zajištění optimálního životního cyklu zapotřebí jiná konstrukce.

Autonomie

Pokud jsou pneumatiky namontované na elektrickém vozidle nedostatečné, mohou způsobit značné ztráty energie, protože valivý odpor může přispět až 20 procenty ke zvýšení spotřeby energie vozidla. Aby bylo možné upravit valivý odpor pneumatik elektrických vozidel,  aniž by byly ohroženy další výkonnostní vlastnosti, je nutné přizpůsobit směs běhounu,  dezén běhounu a také konkrétní strukturu bočnice. Nejvhodnější pneumatikou pro elektromobily proto bude ta, která je metaforicky méně energeticky náročná. Jinými slovy, taková, jejíž vyspělá struktura neovlivní dojezd elektromobilu.

Agrimaxfactor je zcela nová pneumatika série 70 BKT, určená pro traktory
Podle loga E-READY lze rozpoznat produkty BKT, navržené speciálně pro elektromobilitu
Již tři roky v rámci projektu NAZV společně s VŠCHT a VÚRV hodnotí na DEP FAPPZ ČZU dynamiku degradace pesticidů u různých druhů zeleniny
Testují rezidua pesticidů
Polní den Demonstračního a pokusného pozemku Fakulty agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů...
agrolesnictví 02
Ministerstvo zemědělství bude podporovat agrolesnictví
Zemědělci budou moci získat podporu na pěstování dřevin, pokud na stejném pozemku budou zároveň růst...
Výběr z příspěvků