Ciro Casapulla, vedoucí vývoje produktů pro stavebnictví společnosti CNH, podrobně vysvětlil nový elektrický model a zdůraznil, jak se v Lecce vždy inovovalo a jak to v případě elektrifikace znamená změnu paradigmatu: „Nenahradili jsme pouze vznětový motor bateriemi. Návrh jsme kompletně přepracovali a vycházeli jsme také z technologií a výpočetních technik, typických pro letecký průmysl. Za prvé tím, že se sníží hmotnost, odstraní se tam, kde to není potřeba, a to rozumným a kalibrovaným způsobem, aby se zvýšil výkon a zachovala autonomie stroje“.
Významné snížení hmotnosti
Snížení hmotnosti kolového nakladače, kterého bylo dosaženo také díky speciálnímu „příhradovému“ výložníku, vedlo ke zlepšení zatížení při překlápění: lehký výložník znamená, že hmotnost je přesunuta dozadu, a tím vzniká i vyšší nosnost a ještě lepší stabilita. Další důležitou inovací, převzatou z velkých modelů se vznětovým motorem, je elektrohydraulické ovládání, které v kombinaci s elektrickým pohonem umožňuje maximalizovat účinnost a ovladatelnost stroje při práci.
Výdrž 3 až 6 hodin
Nový elektrický model nakladače od výrobce CNH má dojezd 3 až 6 hodin v závislosti na typu aplikace. Dobíjení lze provádět z domácí elektrické zásuvky se standardní 230 V palubní nabíječkou nebo volitelnou rychlonabíječkou, která dokáže dobít lithium-iontovou baterii o kapacitě 23 kWh z 20 % na 80 % za pouhou jednu hodinu, což je doba přestávky na oběd. To umožňuje nepřetržité používání po celý pracovní den.
Vývoj udržitelných pohonů
Nový elektrický kompaktní kolový nakladač, 100% Made in Italy, zdůrazňuje závazek společnosti CNH investovat do technologií pro vývoj alternativních a udržitelných pohonů a zároveň potvrzuje strategické ústřední postavení závodu v Lecce ve výrobním prostředí společnosti.