Hmotnosti a velikosti
Pneumatiky elektrických vozidel nesou těžší hmotnost vozidla, kterým jsou vybaveny, protože baterie mohou zvýšit hmotnost vozidla až o 20-30% více než konvenční vozidlo. To vyžaduje větší odolnost proti namáhání a tím i robustnější konstrukci, počínaje zesílenými pásy a pouzdrem, až po odlišný a specifický design bočnice a patky.
Elektromotory
Několik dalších rozdílů, které odlišují pneumatiku elektrického vozidla od konvenční, zahrnuje schopnost „odolat“ vyššímu hnacímu momentu, zejména na začátku jízdy. Ve skutečnosti elektromotor dává větší tah mechanické převodovce, a tím i kolům, než konvenční vozidlo, což vede k většímu zrychlení. To znamená, že je naprosto nezbytné přehodnotit strukturu patky pneumatiky, aby byla zajištěna lepší přilnavost k ráfku, zejména při akceleraci. Běhoun musí být také optimalizován, a to jak z hlediska konstrukce, tak směsi.
Elektricky poháněná vozidla mají výrazně větší opotřebení pneumatik než vozidla se spalovacím motorem, a proto je pro zajištění optimálního životního cyklu zapotřebí jiná konstrukce.
Autonomie
Pokud jsou pneumatiky namontované na elektrickém vozidle nedostatečné, mohou způsobit značné ztráty energie, protože valivý odpor může přispět až 20 procenty ke zvýšení spotřeby energie vozidla. Aby bylo možné upravit valivý odpor pneumatik elektrických vozidel, aniž by byly ohroženy další výkonnostní vlastnosti, je nutné přizpůsobit směs běhounu, dezén běhounu a také konkrétní strukturu bočnice. Nejvhodnější pneumatikou pro elektromobily proto bude ta, která je metaforicky méně energeticky náročná. Jinými slovy, taková, jejíž vyspělá struktura neovlivní dojezd elektromobilu.