Přijetí pracovního programu pro rok 2025 také znamená završení deseti let propagační politiky unie. Za toto období bylo Evropskou komisí spolufinancováno více než 600 kampaní se společným označením „Užijte si to, je to z Evropy“. Objem prostředků vymezený pro tyto programy bude letos rozdělen na propagaci v zemích mimo EU, a to ve výši 63,4 milionu eur, a na reklamu v rámci unie v objemu 58,6 milionu eur.
Tento program zmiňuje regiony a země s vysokým růstovým potenciálem mimo unii jako hlavní cílové trhy propagace. Patří mezi ně Čína, Japonsko, Jižní Korea, Singapur a Severní Amerika. Rovněž Velká Británie zůstává jedním z hlavních vývozních trhů pro toto zboží a předpokládá se, že absorbuje více než pětinu zemědělsko-potravinářského vývozu EU.
Rozpočet pro vnitřní trh unie je rozdělen na:
Dalších 10 milionů eur je vyčleněno na opatření v případě vážného narušení trhu, ztráty důvěry spotřebitelů nebo jiných problémů. Pokud se tento rozpočet nevyužije, přerozdělí se na programy ve třetích zemích.
A konečně, pracovní program také předpokládá řadu iniciativ, které bude přímo řídit Evropská komise. Tyto činnosti zahrnují propagační a informační kampaně ve třetích zemích, účast až na pěti velkých mezinárodních zemědělsko-potravinářských veletrzích, pořádání misí na vysoké úrovni s obchodními delegacemi do třetích zemí a vypracování příruček pro vstup na trh pro vývozce.
Jak dále informovala komise na konci minulého roku, Evropská agentura pro výzkum (REA) vyhlásí 22. ledna 2025 dvě výzvy k předkládání návrhů. Jednu pro takzvané „jednoduché“ programy s jednou nebo více organizacemi ze stejné země EU; další pak pro „multi“ programy s alespoň dvěma organizacemi z nejméně dvou členských států nebo z jedné či více organizací na evropské úrovni.