Ovšem u menších traktorů s výkonem do nějakých 100 k má elektropohon své opodstatnění. A to především při práci v uzavřených prostorách, na zpevněných komunikacích nebo v lehkém terénu, v komunální sféře (například v parcích a na cyklostezkách) a též při pěstování zeleniny, zejména té ve sklenících, kde jsou nulové emise škodlivin příjemným benefitem (byť emise CO2, by v takovém prostředí byly žádoucí, neb mírně zvýšená koncentrace tohoto skleníkového plynu podporuje růst pěstovaných plodin).
Mezi výhody elektrického pohonu určitě můžeme řadit nižší hlučnost a pokud jde o zemědělský podnik mající k dispozici obnovitelný zdroj energie tak i možnost dobíjení „zadarmo“. Elektrický pohon má výhodu i v nízkých energetických ztrátách v motoru (byť nějaká energie se vyplývá chlazením či ohřevem akumulátorů) a elektropohonu nevadí pokud se musí stále rozbíhat z nulové rychlosti. Takže pro krátké pojíždění s častým zastavováním je takový traktor velmi vhodný.
Základní nevýhodou je nízká kapacita akumulátorů a s tím související, nevhodnost pro práci v těžkém terénu a s energeticky náročným nářadím, nebo zkrácená doba provozu při nízkých teplotách vzduchu. Otázkou, která ještě není úplně prověřená je životnost a rychlost poklesu kapacity akumulátorů. A nevýhodou elektrického traktoru je i jeho vyšší cena a nutnost plánování času práce a času dobíjení.