VF pneumatiky pro dopravní techniku

Zemědělská dopravní technika představuje rizikovou operaci z hlediska zhutnění půdy. Zatímco traktory již bývají vybaveny pneumatikami se snížený hustícím tlakem, které negativní efekt utužování půdy omezují. U dopravní techniky to nebývá vždy obvyklé, ale ti zemědělci, kteří ochraně půdy věnují dostatečnou pozornost, věnují pozornost i obutí své dopravní techniky u níž jsou v nabídce pneumatiky s konstrukcí VF a tedy i větší kontaktní plochou, nižším hustícím tlakem a nižším zatížením, které se přenáší na půdu.

Nízkotlaké pneumatiky pro traktorové návěsy má již od roku 2020 ve svém sortimentu firma Michelin, která postupně rozšiřuje svou modelovou řadu pneumatik TRAILXBIB o nové rozměry. Pneumatiky vznikly v úzké spolupráci se zemědělci a představují významný krok v oblasti ochrany půdy a efektivity provozu.

 

Čtyři klíčové přínosy

Pneumatiky TRAILXBIB používají konstrukci VF (Very High Flexion), což umožňuje až o 40 % vyšší zatížení při stejném tlaku, než jaké je možné u běžné radiální pneumatiky. Při stejném zatížení lze na druhé straně pracovat s nižším tlakem, čímž dochází k vyšší ochraně půdy.

Speciální dezén zajišťuje rychlé a efektivní čištění vzorku na vlhké půdě a snižuje množství bláta zanechaného na silnicích po polních pracích. Středové žebrování běhounu má vliv na rovnoměrné opotřebení pneumatiky a bezpečnou jízdu na silnici.

Plášť je konstruován s využitím technologie Michelin Ultraflex, která odolává poškození, zejména při provozu s nízkým hustícím tlakem. Zároveň zajišťuje rovnoměrné rozložení hmotnosti a vyšší ochranu půdy.

 

Komplexní řešení

Díky rozšířené nabídce může Michelin nyní nabídnout kompletní pokrytí celého zemědělského konvoje technologií VF Ultraflex – od traktorových pneumatik (AXIOBIB 2, XEOBIB, YIELDBIB) až po pneumatiky pro přívěsy a návěsy (TRAILXBIB). Tím umožňuje optimalizovat provozní efektivitu během celého agrotechnického cyklu.

 

Pro chytré hospodaření

Pneumatiky Michelin TRAILXBIB jsou plně kompatibilní se systémy centrálního huštění, které umožňují v reálném čase přizpůsobovat tlak vzduchu v pneumatice podle typu povrchu, zatížení, nebo aktuálních povětrnostních podmínek.

Systémy centrálního huštění pneumatik se začínají rozšiřovat u traktorů (zejména těch nejvýkonnějších), ale nic nebrání jejich využití i u závěsné techniky. Tedy jistou komplikací bude určitě cena, ovšem v kontextu s tím jak se zemědělský půdní fond zmenšuje a na nižší obdělávané ploše je třeba dosahovat vyšších výnosů bude zvýšená ochrana půdy stále aktuálnější. A použití vhodných pneumatik k ní může přispět.

Speciální dezén zajišťuje rychlé a efektivní čištění vzorku na vlhké půdě
V ČR podle údajů Eko-komu každý člověk loni vytřídil v průměru 75,6 kilogramu odpadu, v porovnání s předchozím rokem o 2,5 kilogramu méně Foto Jana Pančíková
Nejlepší systém sběru a třídění má Havlíčkův Brod
Nejlepší systém sběru a třídění odpadů z obalů měl loni v České republice Havlíčkův Brod. Stal se vítězem...
tuz4f1
V USA investují do ochranných opatření v zemědělství
Americké ministerstvo zemědělství (USDA) poskytne od letošního roku zemědělským producentům a vlastníkům...
Výběr z příspěvků