Deutz také investoval do založení týmu specializovaných inženýrů v Kolíně nad Rýnem. V koordinaci se specialisty z dceřiných společností je tento tým zodpovědný za vývoj a industrializaci elektrifikovaných pohonných jednotek a lithium-iontových baterií v rámci strategie E-DEUTZ. V rámci skupiny Deutz/Futavis/Torqeedo již byly vyvinuty a vyrobeny vysokonapěťové akumulátory.
V rámci strategie E-Deutz je Deutz nejen plně elektrický, ale spoléhá také na hybridní pohony. Modulární systém E-Deutz nabízí čtyři základní pohonné systémy – plně elektrický a hybridní s napětím 360 V nebo 48 V.
Deutz považuje hybridní pohony za správnou odpověď na požadavky ohledně downsizingu, protože si zachovávají shodný výkon ve srovnání s dieselovým ekvivalentem. Příklad dvou teleskopických manipulátorů Manitou, z nichž každý je vybaven prototypem Deutz, ukazuje, co hybrid dokáže. Vznětový čtyřválec Deutz TCD 2.2 s výkonem 55 kW spolupracující s elektromotorem o výkonu 20 kW není v žádném případě horší než „velký“ vznětový motor Deutz TCD 3.6 o výkonu 75 kW.
Kompaktní pohonné řešení v podobě kitu s bateriemi, elektronickým řízením i elektromotory prezentoval Deutz na svém stánku na mezinárodní výstavě EIMA 2022 v Bologni.