
Jednou z klíčových podfunkcí je Auto Load Anticipation. Během první jízdy si systém zaznamená požadavky na výkon a rozdíly v zatížení, například na souvrati při zvedání a spouštění nářadí. Při dalších jízdách pak traktor automaticky upraví otáčky motoru a převodové poměry ještě předtím, než k těmto zátěžovým skokům dojde, čímž se předejde známému „dušení“ motoru.
Další funkcí adaptivního systému je Fuel Optimised Load Control, který zajišťuje, že motor při částečném zatížení pracuje vždy podle charakteristiky s nejnižší měrnou spotřebou paliva.
Systém Auto Droop se zaměřuje na plné zatížení a garantuje, že je na výstup převodovky při pracovních otáčkách přenášen maximální možný výkon. Systém Hydraulic Flow Adaption na základě charakteristik čerpadla a otevření ventilů rozpozná, zda je aktuální dodávaný objem oleje dostatečný pro potřeby připojeného nářadí a Engine Boost Management nepřetržitě analyzuje točivý moment proudící z motoru na vývodový hřídel a výstup převodovky. V případě potřeby plynule upravuje výkon motoru tak, aby nebyly překročeny přípustné limity točivého momentu.
Díky souhře všech těchto podfunkcí umožňuje prediktivní a adaptivní systém řízení pohonu od firmy Claas dosáhnout optimální rovnováhy mezi nízkou spotřebou paliva, maximálním výkonem a nejlepšími jízdními vlastnostmi, což představuje evoluci stávajících řídících konceptů pro plynulé traktorové převodovky.